اعلام نیوز

خبرهای روز ایران و جهان

اعلام نیوز

خبرهای روز ایران و جهان

تولید محتوای خوب برای وبسایت چقدر مهم است؟


مقدمه

اگر امروزه در اینترنت به دنبال هر چیزی بگردید، قطعا سایت‌هایی را خواهید دید که درباره آنها، حتی اگر غیرممکن باشند، مطالبی را نوشته‌اند. این مسئله باعث جذب مخاطبین به آنها می‌شود. مطالب سایت‌ها در جذب مخاطبین به آنها بسیار اهمیت دارند. به این مطالب اصطلاحا محتوا گفته می‌شود. اهمیت تولید محتوا برای وبسایت آنقدر زیاد است که آن را به شغلی پردرآمد و حرفه‌ای تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید با این ابزار بسیار مفید آشنا شده و بدانید که چطور با آن می‌توانید وبسایت خود را رشد دهید، پس این مطلب را از دست ندهید.

تولید محتوا چیست؟

شاید گمان کنید که تنها نوشتن چندین خط مطلب در رابطه با یک موضوع و درج آن در وبسایت، تولید محتوا است. در این صورت باید بگویم که کاملا در اشتباه هستید. متون تنها بخشی از تولید محتوا هستند. محتوا می‌تواند یک ویدیو، عکس، صدا و یا ترکیبی از اینها باشد.

چرا به تولید محتوا نیاز داریم؟

شاید برخی افراد گمان کنند که بازاریابی سئو و محتوا هر دو متفاوت‌اند. اما باید بدانید که آنها یکدیگر را کامل می‌کنند. تولید محتوای اصولی، یکی از ابزار سئو است که می‌توانید از آن برای دیده شدن در موتورهای جستجو کمک بگیرید. فعالیت بیشتر در انتشار مطالب مفید و اصولی، موجب رشد سایت شما می‌شود. در ادامه به برخی از موارد اهمیت تولید محتوا برای وبسایت اشاره می‌کنیم.

-        تقویت برند

از آنجایی که هزینه تبلیغات بسیار بالا می‌باشد و عموما بیشتر این روش‌های تبلیغاتی در دنیای امروز دیگر جوابگو نیستند، می‌توان گفت که تولید محتوا بهترین راه برای جذب مخاطب به کسب و کار شماست. محتوا می‌تواند در معرفی محصولات نیز به شما کمک کند.

-        جذب مخاطبین جدید

تکنیک‌های تولید محتوا و سئو می‌توانند به شما کمک کنند تا در نتایج جستجوی افراد، در جایگاه‌های اولیه لیست قرار بگیرید و آنها از سایت شما بازدید کنند. در نتیجه محتوای خوب باعث جذب آنها به سایت شما شده و زین پس مستقیما به شما مراجعه می‌کنند.

-        کمک به لینک‌سازی

در صورتی که محتوای سایت شما بسیار خوب باشد، حتی سایت‌های دیگر هم از لینک مطالب سایت شما استفاده خواهند کرد که این موضوع می‌تواند به بیشتر دیده شدن سایت شما و افزایش ترافیک کمک کنید. همچنین می‌تواند رتبه و اعتبار شما در گوگل را نیز افزایش دهد.

-        آموزش به مخاطبین

آموزش یکی از مطالبی است که افراد بسیاری در اینترنت آن را جستجو می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید با انتشار محتوای آموزشی مربوط به موضوع سایت خود، مخاطبین زیادی را به خود جذب کنید و از رقبا پیشی بگیرید.

-        ارتباط با مشتری

از دیگر موارد اهمیت تولید محتوا برای وبسایت این است که باعث می‌شود مخاطب با سایت شما ارتباط گرفته و از این به بعد بیشتر به آن مراجعه کند، که البته این مورد تنها در صورت منظم و با کیفیت بودن محتوای سایت ممکن است.

چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

-        در مورد موضوع محتوای خود بخوبی تحقیق کنید

همیشه موضوعاتی کاربردی و جذاب را انتخاب کنید.

-        متفاوت باشید

از محتواهای تکراری و کپی استفاده نکنید. همیشه خلاق باشید.

-        اشکال و عکس‌ها را نیز بکار بگیرید

عکس و ویدیو و اشکال مختلف می‌توانند به انتقال مفهوم محتوا کمک کنند و آن را جذاب‌تر کنند. پس حتما از آنها استفاده کنید.

جمع‌بندی

به طور کلی تولید محتوا یکی از ابزار بسیار مهم و کاربردی در توسعه و رشد سایت است. شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از آن، مخاطبین زیادی را به خود جذب کنید. لکن باید بدانید که برای بهره‌مندی از آن، باید حتما اصول آن را هم رعایت کنید.