اعلام نیوز

خبرهای روز ایران و جهان

اعلام نیوز

خبرهای روز ایران و جهان

هشت نکات جالب درباره بارداری دوقلو از منابع بعید


در یک کلام؛ سطح فشار خون در بارداری و جنسیت جنین به هم ربط دارند؟ یکسری از مدل های تست بارداری هستند که حساسیت و دقت بیشتری دارند و تشخیص هورمون مورد نظر تا 4 روز زودتر نیز فراهم می سازند. اما از تست های قبل بارداری غافل نشو. انجام سونوگرافی NT و آزمایشات خون سه ماه اول بارداری به عنوان تست های غربالگری سه ماه اول بارداری شناخته می شود که از ابتدای هفته 11 تا انتهای هفته 13 بارداری یا شروع هفته 14 انجام میشود. یک تفاوت مهم بارداری دوقلو این است که خطر های مرتبط هم در این نوع حاملگی بیشتر است. میزان هورمون بارداری hCG در این حالت عموما بیشتر است و این به تشدید عوارض بارداری دامن می زند. ادرار کسلکننده یا شفاف میتواند به دلیل هیدراتاسیون باشد، در حالی که ادرار تیره نشانه کم آبی بدن است. وضعیت شکم نشانه خوبی برای تشخیص دختر و یا پسر بودن جنین شما می باشد. خارش پوست در دوران بارداری نشانه چیست؟

دریافت پروتئین کافی در دوران بارداری علاوه بر حفظ سلامت بدن مادر و جلوگیری از خستگی و ضعف، در رشد مغز و قلب جنین نیز تاثیر دارد و خطر سقط جنین را کاهش میدهد. اگر فشار خون در بارداری بیش از 160/110 باشد؛ باید حتما مادر در بیمارستان بستری شود. ضربان قلب از اواخر هفته 5 و اوایل هفته 6 بارداری با سونوگرافی قابل رویت است ولی اگر در این سنین ضربان قلب مشاهده نشد نگران نباشید .میبایست تا 7 هفتگی صبر کنید.در صورتی که در هفته هفتم به بعد بارداری هنوز اثری از تشکیل قلب جنین مشاهده نشد میتوان آن را دلیل بر عدم رشد مناسب بارداری و عدم تشکیل ضربان قلب جنین دانست. پس اگر جنین و ضربان قلب جنین شما در این سونوگرافی رویت نشد، نگران نباشید. انواع سونوگرافی های بارداری از جمله سونوگرافی آنومالی (اسکن ناهنجاریهای جنین) و سونوگرافی NT (ناهنجاری کروموزمی و ژنتیکی جنین) را با مراجعه به رادیولوژی مرکزی اصفهان، با دقیق ترین نتایج انجام دهید. برخی ناهنجاری های شدید مانند قلب تک حفره ای در سونوگرافی های اولیه ( 12 تا 14 هفته ) نیز قابل تشخیص میباشد.

برای گرفتن جواب دقیق و اطمینان بیشتر در هفته دوازدهم سونوگرافی NT و NB و غربالگری مراجعه کنید. این موضوع به دلیل افزایش مقدار بافت بدن مادر همزمان با افزایش بیشتر وزن درون رحم است. این دوران را می توان به سه “سه ماهه” بارداری تقسیم کرد که تریمستر نامیده می شود. حرکت جنین در شکم معمولا بعد از چهارماهگی به صورت لرزش و تکان جزئی قابل درک است ولی مادرانی که برای بار اول باردار می شوند به علت عدم تجربه کافی تا مدت ها حرکت جنین را نمی توان حس کنند و بالاخره در بعضی از خانم ها که مدت های مدید در انتظار بارداری بوده اند، حرکات روده و انقباضات رحم ممکن است به حساب حرکت جنین گذاشته شود. در ادامه آلبومی از تصاویر یک جنین از هفته اول تا هفته 12 را مشاهده خواهید کرد که نمونه واضحی از حالات جنین در هفته های ذکر شده هست. بعضی از آزمایشها مانند نمونه برداری از پرز جفتی در سه ماهه اول و آمنیوسنتز در سه ماهه دوم انجام می شود.

پزشکتان حتما اقدامات لازم را انجام می دهد تا بهترین نتیجه را بگیرد. بهترین زمان برای انجام تست بارداری بیبی چک صبح زود است. اگر میخواهید باردار شوید، اکنون بهترین فرصت است. اگر سونوگرافی نشان می دهد فرزند شما سایز متوسط ندارد نگران نشوید. در صورتی که سونوگرافی سه ماهه اول و دوم ( سونوگرافی ان تی و سونوگرافی آنومالی ) طبیعی باشد معمولاً پزشک سونوگرافی سه ماهه سوم را انجام نمی دهد. امیدواریم برنامه ی منظمی برای ملاقات با پزشکتان و انجام انواع تست ها و معاینات داشته باشید. معمولاً در این بیبی چکها دو خط به معنای مثبت بودن، یک خط به معنای منفی بودن تست و ظاهر نشدن خط به معنای نتیجه بی اعتبار است و باید دوباره تست را انجام دهید. اساسا بارداری خارج از رحم زمانی اتفاق میافتد که تخمک بارورشده به جای داخل رحم، در خارج از رحم مانند یکی از لولههای فالوپ، جایگذاری شود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین دکتر زنان و زایمان لطفا از سایت ما دیدن کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد